Takuuehdot

finnish flagTAKUUEHDOT

 

 

a) Takuu alkaa siitä päivästä kuin polkupyörä on luovutettu ostajalle

b) IMIKI polkupyörissä, jotka on myyty yksityiseen kuluttajankäyttöön, on aina 1 vuoden takuu. Yhden vuoden takuun lisäksi voi myöskin ostaa lisä hinnalla 2 vuoden takuu, jos niin haluaa.

c) Takuu kattaa valmistus- ja raaka-ainevirheistä johtuvat viat.

d) Takuuasioissa on suositeltavaa käyttää fatbikeshop.fi kotisivua ja tehdä takuu ilmoitus sähköpostitse (mail@fatbikeshop.fi). Suositellaan että liitetään kuva, selitys ongelmasta ja ostokuittia.

e) Takuun piiriin evät kuulu työkalut, vaijerit, heijastimet eivätkä valaisinlaitteet.

f) Takuu ei kata vikoja, jotka johtuvat tavanomaisesta kulumisesta tai huononemisestä, väärästä käytöstä, kilpailu tai vuokrauskäytössä, ostajan suorittamasta puutteellisesta huollosta, muiden kuin alkuperäisen varaosien käyttämisestä, virheellisistä korjauksista ja asennuksista tai muutoksista rakenteissa ilman valmistajan kirjallisista suostumista.

– Puutteellisuuksia tai virheitä sellaisissa kohdissa, jotka huolto-ohjeiden mukaan tarvitsevat huoltoa tai säätöä luovutuksen jälkeen, ei katsota virheeksi, ellei puutteellisuus tai virhe esiinny säädön ja huollon jälkeenkin.

-Tavaran lujuuteen tai käyttökelpoisuuteen vaikuttamattomia pieniä virheitä ulkopinnassa samoin kuin pieniä epätasaisuuksia maalauksessa tai kromauksessa, jotka aiheuttavat sään vaihtelusta, ei katsota takuun alaiseksi virheiksi

-Takuun alaisena virheenä ei pidetä poikkeavasta yksityiskäytöstä aiheutuvia virheitä

g) Kuljetuksen aikana syntyneet viat eivät kuulu takuukorvauksen pariin

f) Takuu ei rajoita Kuluttajasuojan mukaisia vastuuta

 

sweedish flagGARANTIVILLKOR

 

 

a) Garantin träder i kraft från och med inköpsdagen

b) IMIKI cyklar som sålts för enskilt bruk, har en garantitid på 1 å. Det finns möjlighet att köpa 2 års extra garanti om så önskas.

c) Garantin gäller för defekter som förorsakats av material och fabriksfel.

d) I garanti ärenden rekommenderar vi att kunden skickar en epost till mail@fatbikeshop.fi med förklaring, bild samt förslag hur saken kunde åtgärdas (om man har ett förslag). I garanti ärenden bör köp kvittot alltid uppvisas.

e) Garantin omfattar inte verktyg, vajrar, reflexer eller belysningsanordningar

f) Garantin omfattar inte heller som beror på normal förslitning eller försämring. Felaktig användning, tävlings eller uthyrningsbruk, bristfällig service utförd av köparen, användning av andra än originalreservdelar, felaktiga reparationer och monteringar eller förändringar av konstruktionen utan tillverkarens skriftliga samtycke.

– Bristfälligheter eller fel i sådana punkter som enligt serviceinstruktionerna behöver service eller intrimning efter leveransen beaktas inte som fel, om inte bristfälligheten eller felet kvarstår även efter denna service eller intrimning.

-Garantin täcker inte heller mindre fel på de yttre ytorna som inte inverkar på produktens hållbarhet eller brukbarhet, ej heller små ojämnheter i lackeringen eller förkromningen eller fel på ytor förorsakade av väderleksförändringar.

-Garantien täcker inte skador som uppkommit på grund av cykeln använts på annat sätt än vad som kan anses normal vid privat bruk.

g) Skador som uppkommit under transporten ersätts inte, sådana skador skal reklameras till transportbolaget i fråga.

f) Garantin begränsar ej det i Konsumentskyddslagen nämnda ansvaret.

 

Wenglish flagARRANTY CONDITIONS

 

 

 

a) The warranty is valid from the day the bicycle is handed over to the purchaser

b) The IMIKI bicycle sold for private consumer use come with a 1 years warranty. An additional of 2 years is possible to purchase for an extra fee.

c) The warranty covers defects from manufacturing and raw materials.

d) In matters concerning warranty we recommend to use fatbikeshop.fi home page and inform with an e-mail to mail@fatbikeshop.fi including pictures and text what has happened. The payment slip works as the proof of warranty and should always be presented when making a possible claim.

e) Tools, wires, reflectors and possible bicycle lights are not covered by the warranty

f) The warranty does not cover defects caused by regular wear and tear, deterioration, incorrect use, competitive or rental use, faulty service by the purchaser, use of non OEM spare parts, faulty repair and mounting or changes which have been made in the structure without the written consent of the manufacturer

– Defects or faults in such places, which, according to servicing instructions, require servicing or adjustments after the bike has been delivered will not be considered fault if the defect or fault goes away after service check and adjustment.

-Small superficial defects which do not affect the solidity of the product or the products capacity for use and small irregulars in the painting or chrome which have been caused by weathering are not considered to be faults under the warranty.

-The warranty does not cover defects which arises from uses of the bicycle which can be considered to deviate from normal private use.

g) The warranty does not cover transport damage, this shall be claimed to the transport companies.